dibbes.reismee.nl

Fullmoon

Daar is ie weer...

Om maar te beginnen met te bedanken voor de leuke reacties. Het is bijna niet uit te leggen hoe fijn het gevoel is bij het lezen daarvan. En ja Boppie dat is herkenbaar he ;)

Zo na het vieren van de basiscursus duiken heb ik mij ingeschreven voor de advanced (twee sterren). Hier een stuk minder theorie en veel meer vaardigheden. Omdat de vorige thaise instructeur klanken uit zijn mond liet komen die ik niet in mijn engelse vocabulairethuis konbrengen had ik gevraagd om een nederlandse. De training was wel gewoon in het engels want er zaten naast mij en Martijn (kerel uit Voorburg) nog een zoon enmoeder uit Montreal in de groep. Het blijft toch altijd weer prettig om lekker af en toe hollandse directe grappen er doorheen te kunnen gooien. Sommige zijn ook niet uit te leggen... Dit duiken was veel leuker, we moesten nu zelf leren navigeren op kompas (met het orientatievermogen van een luizevis voor mij nog een hele opgave) en een deepdive naar 30m gemaakt. Dat ging best aardig maar is wel een heel stuk kouder. Daarna nog een duik gemaakt op zoek naar vissoorten (waarover we huiswerk hadden moeten maken?!) en een nachtduik als laatste. Sommigen vroegen zich bij mijn vorige blog af of ik wel kon zwemmen, nou naar dat pikkedonker keek ik helemaal niet naar uit. Uiteindelijk viel het wel mee en mochten we achter de instructrice aanzwemmen met een zaklamp om haar niet kwijt te raken ;)

Zoals in het vorige blog beschreven, Thais is wel echt een mooi en plezierig volk. Waar ik niet aan kan wennen is de vraag of het een man of vrouw is (voor de zekerheid ga ik altijd van het eerste uit) en wat ze nou precies van mij willen (enkel massage of toch die vrolijke afloop?!) Grappig om te zien dat een thai zodra hij moe is op zijn hurken gaat zitten. Een keer geprobeerd maar langer dan 23 seconden lukte niet. In Ko Tao ben ik definitief verlost van mijn honden trauma. Iedere kroeg bar of restaurant heeft er wel een dus ik loop er nu makkelijk en rustig langs heen. Het zeer slechte nieuws is dat mijn nieuwe flipflops van 69 eur!!! Zijn gestolen voor de ingang van het restaurant. Toen ik daar melding van maakte bij de receptie werd mij doodleuk verteld dat ik ze vast binnenkort weer voorbij zou zien komen... helaas is dat niet gebeurd... (ook voor de nieuwe eigenaar).

Je leert een hoop mensen kennen hier. Samen met Martijn en Guido die allebei nederlanders zijn hebben we een aantal keren wat gedronken, wat erg gezellig was. Toen ik op zondagochtend achter Guido liep tot aan het restaurant riep ik enkele keren zijn naam. Bij de tafel aangekomen zei ik verontwaardigd: ben je doof of blind? Ik roep al 10 minuten Guido guido guido... Zegt ie: dat kan kloppen maar ik heet Julien... oeps.. na 4 dagen.

Zondag nog een fun dive gedaan en savonds met een hele groep nederlanders naar ajax gekeken. Ik zat naast een ‘ ike' supporter dus heb de wedstrijd intens meebeleefd. Volgens mij was Ajax de verdiende winnaar.Mmaandag op de bonnefooi naar partyplace kho phagnan. Daar een resort vlak achter het feesstrand gevonden. Prima voor mij en Martijn. Eigenlijk daar niet veel gedaan naast waterscooteren en brommertje rijden. Allebei niet echt relaxed want je huurt voor een appel en een ei, maar als er maar iets kapot gaat moet je een hele boerderij terug betalen. Maar goed allemaal veilig. De fullmoon was heel bijzonder. Het eiland werd overstroomd door jonge mensen en in fluoriscerende shirtjes die om 21 uur al aan het zwalken waren met buckets. De bevolking is niet echt inventief dus ze verkopen allemaal overal hetzelfde. Buckets, shirtjes en vuurdansen. Dat laatste is levensgevaarlijk want ze laten de toeristen touwtje springen... Net zo lang tot ie valt.. Doet behoorlijk pijn zon brandend stuk touw tegen je enkel. Heb nog even gecheckt maar die birmeze vuurmannen zijn nergens voor verzekerd. Maar goed een leuk festival (leek een beetje op extrema) gehad en na een dagje rusten naar het vaste land gegaan (Surat Thani) om daar de volgende dag de nachttrein naar Bangkok te pakken. Dat is echt goed geregeld. Hij was bijna op tijd en nadat we een kwartier zaten kwam een man in kapiteinspak alle bedden (boven en onder) opmaken. Ik ben toen naar de restauratie (het was 19 uur) gegaan en heb daar een paar biertjes gedronken en een pad thai gegeten. Een aantal thai kwam er gezellig bij zitten. Zij waren ook op de fullmoon geweest dus heb al hun fotos gezien. Eentje kon mijn g shock wel maken (waarmee ik twee keer in het water ben gesprongen en die nu g vocht horloge is). Hij hield er een vlam bij en dit condenseerde wat. Mijn beeld was voor 5 min leesbaar.. Haha blijkbaar niet goed opgelet bij natuurkunde ;) Nadat ik met iedereen op de foto was geweest gaan slapen. Een uurtje voor Bangkok wakker geworden waardoor ik alle aanrailsgrenzende huisjes en bewoners van zeer dichtbij kon bekijken. Echt bizar wat een leven.

Op het station in Bangkok zou ik 2 uur moeten wachten. Op het kaartje zag ik dat de kerel van het station de datum van de dag ervoor had ingevuld. Ik naar het loket waarbij ze zeiden dat ik een nieuw kaartje moest kopen. Toen ik wees op de printdatum, die na vertrektijd ligt ging er een lampje branden. Even een paar minuten wachten zei ze. Nou ja dan gaat het zo... Iedereen even naar het ticket kijken, naar mij kijken, lachen en even zwaaien. Nadat alle medewerkers (inclusief security) mee had geleefd werd er gebeld naar het andere station. Na 10 minuten had ik een nieuw kaartje. Deze treinreis was prima maar 12 uur zitten is wel lang. Ondanks dat ik door de malgrat reisjes wel wat kan hebben voelde ik mij behoorlijk gaar toen ik na 2000 km treinen in Chiang Mai aankwam. Voordeel van deze tijd is dat ik door het boek dat ik heb gekregen van Jochem en Tara (Outliers) nu weet wat te doe nom succesvol te worden , Door het boek van Mary kennis heb welke aspecten je identiteit bepalen (echt een aanrader, ‘dus ik ben' van Jensen en Wijnberg) en een ouderwets boek heb gelezen waarbij ik zat te lachen in mijn stoel (van je familie moet je het hebben, Sedaris) wat ik had gekregen van Wijnand. Dank daarvoor, ik ga ze nu verkopen voor wel 50 cent per stuk. In Chiang Mai in een taxi (nou ja een busje) gestapt en naar het aangeraden little bird hostel gereden. Zag er erg gezellig uit, alleen was er geen plek zei de bewaker. Hij had wel een vervangend hok voor 3 eur, met eigen poedel voor de deur als bewaker. Dat dus maar gedaan en nog redelijk geslapen met een hele dierentuin aan insecten om mij heen. Gelukkig ben ik door goed smeren niet gestoken. Nu kan ik wel in het hostel (10 op een kamer voor 2 eur). Ben benieuwd hoe dat is.

Zo dat was hem wel weer. Ik ga mij nu richten op alles wat hier te doen is. Best lastig kiezen tussen het olifanten park, trekking, raften, kookcursus, massage cursus... We zullen zien. Time flies... gelukkig ben ik de piloot ;)

Hele dikke kus uit Chiang Mai.

Reacties

Reacties

Bart

Dibbess..... Een enkel massage, is dat lekker? ;):)

enjoy!! (dat lukt aardig volgens mij)

Marieke

He Coen...,
Toen ik je verhaal binnen kreeg kon ik de verleiding niet weerstaan om hem meteen te lezen. 'Sorry kids...de juf moet nog even wat achter de computer doen'. (niet door vertellen he!!). Wat een topverhaal weer. Ik zal hem vanavond nog eens op mijn gemakje lezen. Maar super om te lezen dat je het zo goed hebt.
Dikke kus Marieke

Carmen

Hey Coen wat een leuk verhaal! Heel veel plezier daar nog..en tip..neem de bus, die zijn erg comfortabel daar!

xx

Mark

Goed te lezen dat je het naar e zin hebt dibbes :) x mark

Omar

Jouw huis in Amsterdam Zuid omruilen voor een hondenhok in thailand. Top avonturier dat je bent:-)

Is het al gestopt met regenen?

Jochem

Hej Dibbus,
Kak, Leuk om met je mee te reizen. Jammer dat we hier alleen maar nederlandse versie van Thai curry hebben, jezus wat is dat lekker!
Hier nog tips in Chang Mai, van onze trip vorig jaar:

http://time4achangegee.blogspot.com/2010_08_15_archive.html

Ga je je nog opsluiten in Wat Ram Poeng, Chiang Mai?

Bob

Mooi verhaal dibbes! Geniet ervan.

Relinde

Wow Coen, alweer zoveel gedaan! Leuk om je verhaal weer te lezen! Moest echt hardop lachen bij het stukje over "... De hele boerderij terug betalen!" hihihi. En ook dat stukje over Guido wahaha! Ik hoor t je gewoon zeggen "gast...?!"
Heb je al andere slippers gekocht? Balen hoor dat ze gejat zijn. Maar als het bij je slippers blijft... ist een hele mooie score. Oh en wat de activiteiten betreft, ga de Thaise kookcursus maar doen, dan kan je 24 december ons verbluffen met een pittige kerstcurry. Oh nu al zin in! Gezellig! Keep up the good work Coen. Dikke kus xxx

Tom

Hi Coen, Het avontuur bevalt nog goed zo te lezen. Die Guido verdient wel een lintje hoor. Fantastisch! Je pakt mooie ervaringen mee zo te lezen. Dat is succesvoller dan de 'dagactiviteit' van Steve's Bachelor: Toen op zaterdag middag de fiets verhuur dicht bleek zijn mee rechtstreeks op het terras gaan zitten en eindigde de nacht om een uur of 5... ;)

Veel plezier verder met de Thai en hun rare fratsen. Pas inderdaad maar een beetje op met die she males! hahaha :) Kijk nu al uit naar het volgende verhaal.

Groeten,

Tom

Nicole en Wouter

We liggen hier nu in bed, heerlijk te smullen van je mooie verhaal! Wat blijk jij een talent voor schrijven te hebben!
We hopen dus op nog meer van deze verhalen maar bovenal hopen we dat je telkens weer iets moois meemaakt (en dat wij hiervan dus weer kunnen genieten). Have fun bro, and take the best out of it!
X
Nicole, Wouter en Fé.

Gijs en Ineke

In zo'n korte tijd al zoveel meegemaakt, leuk om te lezen. Blijf ervan genieten! Liefs Gijs en Ineke

Julien

Volgens mij zag ik Guido nog op je slippers lopen......of was het nou Julien ;-)

Veel plezier nog op je reis, ik vlieg volgende week weer naar NL.

Groet, Julien aka Guido

Eppie

Hey Coen,

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en zoveel moois meemaakt. Ik kijk uit naar je volgende verhalen:)

Coen op blote voeten, had dat graag willen zien haha!!!

Kus Ep

Jeroen

Dibbes, lekkere teksten hoor! Oud en vertrouwd dus gewoon weer iemand 4 dagen een andere naam gegeven! Klinkt een beetje als Athene ouwe! "Dibbes, kijk effe naar Dobbes dan kan Dabbes er ff langs!" Wel sportief dat Guido nog ff een berichtje achterlaat! Vraag me wel af wie die Thais de hele tijd is in je verhalen!

Geniet er van kerel en niet vergeten, als ze zeggen: "me lof joe long tijm, wan dolla" gewoon nee zeggen! Dat kan ook voor 0.50 cent! ;-)

Jacqueline

Tijd over in Chang Mai ? ;-)

Ga dan een paar dagen vrijwilligerswerk doen in de olifantenopvang. Mooi park buiten Chang Mai met mooie doelstelling. En een prima onderkomen voor vrijwilligers / bezoekers.

Ik heb daar topdagen beleefd (met name het olifanten wassen)! Zie: www.elephantnaturepark.org

Have fun en groet van Jacq.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!