dibbes.reismee.nl

Kop Coen Kraaaab

Hallo, hier een eerste berichtje vanuit een warm soms zonnig en bij wijlen zeer vochtig Thailand.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor alle sms'jes en mailtjes. Hartverwarmend, alleen dat is deze reis al waard;)

Ik ben blij dat mijn ouders me naar het vliegveld brachten. Natuurlijk ruim op tijd.. De vlucht stond nog niet eens op het bord haha.. Zelfs nog even de twijfel of we wel op het juiste vliegveld stonden.. Maar verder allemaal prima, vlucht iets verlaat en ik zat naast een ventje uit Laos.. Net terug van een 'christian' camp in Duitsland.. Vriendelijk maar hij probeerde mij te overtuigen dat ik bij zijn club moest komen.. Het is hem niet gelukt (net zoals een ander niet nader te noemen persoon afgelopen winter:) , ook niet met zijn laatste argument en angstgegner de duivel haha. Toen ik aankwam verwachte ik lange rijen mensen die iets van mij wilden. Maar niets is minder waar. Het was een net schoon en groot vliegveld en via de balie een metertaxi gepakt.. Hij en ik stonden raar te kijken toen ik bij de bijrijder instapte.. Was even vergeten dat ze hier andersom zitten.. Had dus een stuur in mijn hand. verkeer in Bangkok is best druk maar rijdt prima door. Opvallend is dat ze niet toeteren en al helemaal niet schreeuwe naar elkaar) Hotel in Bangkok was prima, nette schone kamer met uitzicht op een boom en op het dak een relaxt zwembad.. Dat is wel nodig want het is bloedheet hier. Klotsende oksels.. Eerst heb ik een klein dutje gedaan om vervolgens een rondje te verkennen. sommige dingen uit de Lonely gebeurden direct: mannen die zeggen dat jouw doel voor bezichtiging dicht is en zij iets beter weten.. (en ze je daar heen brengen natuurlijk) mannen die een praatje starten over het weer en later een treinkaartje willen verkopen :()....

Ik kwam een oude man uit perth tegen die oorspronkelijk uit Thailand komt. Samen zijn we naar een aantal tempels geweest en hebben een boottrip gemaakt (zon tailboat met truckmotor). Erg leuk want hij wist veel van budhas en Thailand. 'S avonds echt heerlijk curry gegeten en een bar in gegaan. Leuk die khoasan road, iedereen drinkt uit emmertjes voor 4 euro..wat opvalt is dat die backpackers (vooral pverdag) bijna allemaal verveeld uit hun ogen kijken en doen alsof zij persoonlijk het wereldleed dragen. Zonde wat het is overal heerlijk en relaxed. Ga persoonlijk maar daar doorheen proberen te breken :) Zwitserse en Ierse gasten ontmoet, in de snoeiharde regen gedanst en daarna Schalke gekeken. Donderdag een relaxdagje eerst aan het zwembad en daarna naar de gigantische shoppingmalls. Ajb zeg wat zijn die groot. Uiteraard verdwaald,, Maar die aardige Thais vertellen wel waar naar toe. Ff schoenen en een regenjack gekocht. Maar goed dat ik dat hier heb gedaan want het kost de helft van de prijs in Ned (ja origineel ja). En ja toen wilde ik naar Het skyhotel (www.baiyokehotel.com).. Ik zag hem al wel maar wist niet hoe ik er moest komen. Je wilt het beleven of niet dus ben ik achterop bij zon scootertje gestapt voor 80cent.. Haha mooie en spannende belevenis.. (wel apart, de taxi is het goedkoopst, dan de tuktuk en dan de scooter) is gek genoeg ook dezelfde volgorde qua veiligheid.. Vanaf die toren een super mooi uitzicht. Wat is die stad allejezus groot!!! Auto's skyscrapers en lichtjes zover je kunt kijken. Echt bizar! Donderdag proberen op tijd te gaan slapen.. Vrijdag nl een mountainbike trip door de stad gemaakt met co van kessel (www.covankessel.com) . echt super gaaf. op je mountainbike door chinese (achterbuurt) en over het platteland. Hele kleine straatjes maar er is niemand die geirriteerd is of niet aan de kant gaat. Heel veel tempels gezien (niet allemaal want totaal zijn het er in totaal 450). Wat een serene rust bij die monks. Mooi systeem dat iedere man eens in zijn leven monk moet zijn. Draagt denk ik echt bij aan de mate van relaxtheid later in het leven. Ook op iedere straathoek een foto van de koning en zijn familie. op een gegeven moment werd de straat schoon geveegd van zwervers.. kwamen er twee autos langs.. bleken koninklijk te zijn en die willen blijkbaar geen armoede zien. zaterdag naar het nationale museum en de chinese markt geweest. Lachen om daar als ' grote' blanke (zwetend) tussen de chinezen te lopen. Hier een echte Gshock gekocht (8 eur) en hoesjes voor ipod en camera. Afdingen ging me best goed af, zo 6 euro bespaard. Maar wat je hier allemaal ziet en meemaakt.. Op die markt hele bakken met (gekopieerde) sex dvds. En die chinesen maar zoeken en graaien. Overal kleine tempeltjes op straat. Daar zetten de boedhisten iedere dag eten bij (en halen het later weer weg want ja..). geleerd om bij een taxi niet gelijk in te stappen want sommige spreken geen woord Engels (kenden niet eens het national museum..)of ze willen niet op de meter rijden. Aan de andere kant is een kaart niet nodig, voor een euro brengen ze je altijd terug.

Zaterdagavond met de bus richting Kho Tao gereden. Erg relaxt met en GT. We werden om 3 AM gedropt om vervolgens om om 7 am opgehaald te worden door de ferry.. Er was veel wind en golfslag waardoor de halve boot heel sip in elkaar gedoken zat. Zelf gelukkig geen last. Tijdens deze trip heb ik Susan en Alex ontmoet die wonen op Kho Tao. Handig maar ook gezellig want zij introduceren mij bij alles en iedereen. Dit eiland is echt optimaal vakantiegevoel, genieten! zondagavond gelijk gestart met de duikcursus open water die ik vanochtend met een certificaat heb afgesloten:) duiken is zo gaaf, zoveel vissoorten en kleuren! snorkelen in egypte is daar heeelemaal niets bij. Leuke gasten in de groep uit Engeland (1 gast spreekt als die gasten Lock, stock and two smoking barrels, fuuuuuckinggg amaaazing doed) Nu mag ik duiken tot 18 meter. Waarschijnlijk ga ik mij straks inschrijven voor de advance cursus want dan mag je tot 30m. Hiervoor moet ik dan nog 5x duiken. Vanavond eerst maar dit succes vieren met de groep en wat gasten uit israel en schotland. Wanneer ik verder ga met reizen weet ik niet... Hou jullie op de hoogte over een paar weken.

x Coen

ps bovenstaande titel betekent bedankt in het Thais)

Reacties

Reacties

Marieke Heijmans

He Coen, fijn om te lezen dat je het zo goed hebt. En wat heb je al veel gedaan zeg! Wat leuk dat je aan het duiken bent. Gaaf is dat hè en het is ook zo mooi en rustgevend onder water (vind ik tenminste). Ik zou je advance zeker gaan halen. Heb ik ook gedaan en die extra 5 duiken zijn ook meteen mooi mee genomen, doen dus. Veel plezier met je feestje vanavond en ik wacht trouw je volgende verhalen af. XXX Marieke

Bartjes..

Dibbes!! je vermaakt je goed.. en super leuk geschreven.
Super gaaf dat duiken he?? kunnen we een keer samen want ik heb ook mijn OPEN Water he!! :D:D Advanced heb ik niet. :) Ik had niet verwacht dat je zoiets zou gaan doen.. jij zwemwonder ;)

enjoy ouwe gek!

Patricia

Wat leuk Coen om je verhaal te lezen. Wat gaaf dat je bent gaan duiken. Geniet van het mooie eiland en het lekkere eten! liefs xx

Björn

Kerel, goed bezig! Heb met een glimlach je verslag gelezen. Ik hoor het je zo vertellen whahaha. Veel plezier verder en neem t er goed van, je hebt het wel verdiend ;-)

Leonore

Hey coentje!

Echt super leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!!! Lekker door blijven genieten!

Kus lamme leo ;)

Ike

Top verhaal! Leuk hoor wat je allemaal hebt gedaan en ook nog duiken. Ik zou zeggen vooral zo doorgaan.
X Ike

Kim

Sawadi kaaa Coen! Klinkt helemaal super, goed om te horen dat je t zo naar je zin hebt! Groetjes aan Nemo! En enjoy the lovely buckets!! X

Hans en Marja

Ha die Coen, je verhaal zo te lezen is het maar goed dat je
een weblog hebt, wat heb jij al veel meegemaakt in de eerste week !! Voor ons thuisblijvers erg leuk om te lezen
Geniet er maar volop van.
liefs

Lisette

Ha die Coen!

Wat kan je op een mooie en sprekende manier vertellen, zeg! Ik herken veel van wat je beschrijft van afgelopen zomer toen wij in Thailand waren. Heel erg leuk om zo terug te lezen. En wat gaaf dat je aan het duiken bent geslagen! Ik volg je blog dus blijf schrijven en veel plezier!!!

Liefs

Lisette

PS. Je duikt bij Ban's zag ik op de foto. Na de WK finale zijn we daar 's nachts nog dronken in het zwembad gesprongen! Heerlijk eten in het restaurant daar. Have fun!

Caroline

Wooh Coen, zo kort pas weg en al zoveel beleefd terwijl alles in nederland gewoon zijn gangetje gaat. Erg leuk om te lezen. Enjoy, xx

Paul Z

Hey Kerel, Prima start zo te lezen. Lekker genieten en bijkomen, veel zien en wat een hoeveelheid aan verschillende indrukken.
Blijf zo lekker genieten ik blijf je volgen.
P

Relinde

Lieve Coen,
klinkt echt super allemaal. Zo te lezen heb je het nu al goed naar je zin en je bent pas een weekje daar... Kun je nagaan hoeveel gave ervaringen je allemaal zal hebben over 6 maanden!!!
Ik vind t echt stoer van je dat je toch bent gaan duiken. Is echt gaaf hè?!
Ik heb erg genoten van je 1e verhaal en kan niet wachten op de volgende...
Je schrijft op zo'n leuke manier dat ik denk dat je er best een boekje van zou kunnen maken.
"keep up the good work!"
Genietze xx

Tom

Hi Coen!

Zit hier hard op te grineneken in de trein (ja, ik word raar aangekeken)! Je weet je observaties en ervaringen op je eigen unieke wijze aan het digitale papier toe te vertrouwen.

Weekt de vakantiekriebels lekker los al leuke activiteiten! Kicke z'n bike trippy, duiken ook heel uniek. Bizar mooi onderwater hè, je hebt de smaak goed te pakken...

Veel plezier verder. Geniet er van! Kijk nu al uit naar de bogende update... ;)

Groetjes,

Tom

Ps die 22 opening kan pas starten na de vakantie. Zit volg geboekt tot de zomervakantie. Wat een grap hè! Geniet er maar van komende maanden!!

Amber

Coehoen!!!

Klinkt allemaal weer superchill!! Go for the Advanced Course! Heel koel :)

And btw: how are the ladyboys? :P
*fun fun fun*

Big kiss

Paula

Hi Coen,

Wat leuk om je beeldende verhaal te lezen! Super grappig. En wat heb je al veel gedaan en meegemaakt, dat belooft nog wat. Geniet er van en ik mag hopen dat een update iets eerder volgt dan over een paar weken ;).

Liefs, Paula

P.s. zeer handig deze site; lees ik tenminste nog iets over de opening van 22.....

charly

GO coentje GO! Lekkerrrrr genieten en verkennen......scoutje....

Andere Coen

Dibbes!
Het is hier veel cooler hoor! Net een dikke meeting gehad aan de mooiste kant van de Fop. Daar is dat uitzicht van jou niets bij :-)
Nee, helaas was het maar zo. Mooie verhalen man. Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt. Blijf lekker schrijven zo want is erg vermakelijk!

Ciao Coen

Royche vd AA

Kerle, mooie reis, nu al gave belevenissen. Ze klinken wel heel herkenbaar :-) Spreek je later hier weer of eerder in Azie ;-) Zal je even bijhouden.

Thomas

Dibbes, mooi verhaal. Schept wel verwachtingen voor de rest van de 6 maanden...
Enjoy, T.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!